Mappeoppgave med tema:
Kompetansemål: Alle programfag skal være med.
Velg kompetansemål utfra hvilke arbeidsoppgaver du
ønsker å setter deg nærmere inn i. Bruk konkretisert læreplan for
apotekteknikk. Her finner du aktuelle
kompetansemål og nivåinndeling på målene.
Krav til tema:
Temaet skal være dagligdagse
arbeidsoppgaver/temaer i apoteket. Du
skal fordype deg innenfor disse. Du skal også kunne forklare hvilke digitale verktøy
som er aktuelle å bruke i dette arbeidet. Du skal kunne dokumentere hvordan
disse brukes, hvorfor og kunne vurdere om disse verktøyene er hensiktsmessig å
bruke i de arbeidene du har valgt å fordype deg i.
1.del: Bruk Wallwisher. Her skal du legge inn
stikkord/film/bilder/filer angående digitale verktøy på apoteket. Hvilke
kjenner du til? I denne delen kan du arbeide alene eller sammen med en medelev.
Wallwisher finner du i RIN: 3YR15-3ATA
2.del: Velg aktuelle temaer og kompetansemål. Lag
deg egne læringsmål. Disse skal godkjennes av lærer. Finn ut hvordan du vil
knytte de digitale verktøyene til dine tema.
3.del: Du skal bruke praksis aktivt. Det er her du
finner aktuelle digitale verktøy. Bla. de som har forbindelse med apotekenes samarbeidspartner.
(som vi ikke har på skolen), dessuten et oppdatert vareutvalg.
4.del: Oppgave, valgfritt leveringsmåte, samt utfylte
mappeskjemaer med evaluering pr. uke og sluttevaluering. Eventuell framføring
blir fredag 19.april.
Tidsforbruk:
oppstart i uke 14: onsdag 3.april, torsdag 4.april
mandag 8.april, torsdag 11.april
mandag 15.april (ekstra praksis), torsdag 18.april
innlevering i uke 16: torsdag 18. april (eventuelle framføringer fredag 19.april)
mandag 8.april, torsdag 11.april
mandag 15.april (ekstra praksis), torsdag 18.april
innlevering i uke 16: torsdag 18. april (eventuelle framføringer fredag 19.april)
Arbeidssteder: klasserom, skoleapotek, praksisapotek
Alle hjelpemidler tillatt.
Vurderingskriterier:
Aktuelt fagstoff,
Måloppnåelse,
Bruk av praksisapotek og digitale verktøy
Tidsfrister
Utfylte skjemaer for hver uke
Kjennetegn på måloppnåelse: Se tidligere utlevert
konkretisert læreplan.
.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar